2011.08.22.
13:45

Írta: bygee

Almaecetes arctonik by Gee

  Untam már a bolti, alkoholos arctonikokat, amiktől állítom, hogy csak rosszabb lett a bőröm, ezért kevertem ezt a házi arctonikot. A rózsavíz minden arctípusra jó, hidratál, jó az illata. Az almaecet pórusösszehúzó, és enyhe hámlasztó hatású, a bőrünknek jót tesz a savassága. A kétféle olaj pedig kimondottan jó a pattanásos bőrre, mivel antibakteriális hatású. Én fertőtlenített, gyógyszertári üvegbe tettem, és hűtőben tartom, 1 hónapig tuti eltartható. Ichtiol szappanos (Yamuna) arcmosás után használom, majd jöhet a jojobaolajos arckrém. Még egy dolog: mivel ez a tonik enyhe hámlasztó hatású, nappalra nem alkalmas, mert fényérzékennyé teszi a bőrt. Ha este kened, másnap már nincs ezzel semmi gond :)

Hozzávalók:

·     0,5 dl almaecet (5 %)

·     1,5 dl rózsavíz

·     6 csepp levendulaolaj

·     6 csepp gerániumolaj

 

Ebből is viszonylag sok lesz, habár az ecet tartósít, azért lehet, hogy jobb többször kevesebbet keverni frissen. 

Almaecetből csak biológiai erjesztésűt használjunk, és maximum 5 %-osat. A rózsavízből 2 dl kb. 500 Ft, én az étkezésit veszem bioboltban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kencebygee.blog.hu/api/trackback/id/tr953171018

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása